A koronavírus világjárvány sok szempontból új kihívást és aggodalmat jelent, és igazság szerint ez még egy darabig fokozódni is fog. A védőoltás még várat magára, ennek fényében arra kell számítanunk, hogy a vírus tovább terjedhet újabb, eddig nem érintett régiókban is. Valószínűsíthető tehát, hogy az aktuális helyzet akár hónapokig is fennállhat még, ami számos vállalatot súlyosan érint majd.
A Facebook annak érdekében, hogy ezen terhét enyhítse egyes kisvállalkozásoknak, bejelentett egy új, 100 millió dolláros támogatási programot, mellyel 30 országban mintegy 30.000 KKV-t megsegít, ezáltal támogatva azokat a közösségeket, amelyekkel a Facebook és csapatai együttműködnek.
Sheryl Sandberg, a Facebook COO-jának nyilatkozata (angolból fordítva szabadon):
“A kisvállalkozások a közösségünk alapjai, épp ezeket a vállalkozásokat pedig súlyosan érinti a válság, különösen, mivel egyre több ember az otthonmaradásra kényszerül. Minél tovább folytatódik a válság, annál nagyobb a kockázat a kisvállalkozások számára, ami a tulajdonosok és a munkavállalók megélhetését illeti. Ezért a mai napon bejelentem, hogy a Facebook 100 millió dollárt fektet be, hogy segítsen 30.000 kisvállalkozásnak több mint 30 országban, ahol alkalmazottjaink élnek és dolgoznak. “
A Facebook létrehozott egy külön weboldalt az új programhoz, amely itt érhető el.
Tehát ki jogosult a támogatásra?
Nos, ez még nem teljesen világos.
A Facebook tájékoztatása szerint hamarosan további információkat fognak közzétenni, és a következő hetekben megkezdik a pályázatok befogadását is. Az érdekelt vállalkozások már fel is iratkozhatnak a honlapon a regisztrációs linken keresztül, hogy további információkhoz jussanak a programmal és annak fejlődésével kapcsolatban.
A támogatásokon túl Sandberg megjegyezte, hogy a Facebook számos egyéb lehetőséget is kínál, hogy segítse a vállalkozásokat a COVID-19 kitörése miatt kialakult helyzetben és a rengeteg kihívás közepette enyhítsen a nehézségeken.
A további segítségnyújtás érdekében a Facebook:
- Új üzleti erőforrás-központot indított, amelynek célja, hogy támogatást nyújtson minden olyan vállalkozás számára, amelyet a koronavírus kitörése sújt, a megfelelő eszközökhöz és tanácsokhoz juttatva őket.
- Megkezdte egy új virtuális képzési program kidolgozását a megváltozott körülmények között működő vállalkozások támogatására a COVID-19 által szükségessé vált karantén intézkedések miatt.
- Új stratégiát dolgozott ki arra vonatkozóan, hogy miként lehet célzottan virtuális képzéseket tartani vállalkozásokkal a világ minden tájáról.
- Megkezdte a Facebook Blueprint új tartalomrészének kidolgozását, különös tekintettel a távmunkára és a távmunkában dolgozó csapatok irányítására.Ezen túlmenően a Facebook a Lenfest Újságíró Intézettel és a Helyi Média Szövetséggel is együttműködésben áll, hogy 1 millió dollár támogatást kínáljon helyi hírszervezeteknek az Egyesült Államokban és Kanadában, amelyek a COVID-19-ről tudósítanak, hozzájárulva ezáltal a helyi közösségek szükségleteihez és a folyamatos releváns hírek szerkesztéséhez.
A Facebook 2019-es 71 milliárd dolláros árbevételéhez képest a felkínált 100 millió dollár arányaiban elenyészőnek tűnhet, mégis rendkívül fontos lesz azon kisvállalkozások számára, akik részesülnek belőle, hisz a koronavírus terjedésének köszönhető válságos helyzet, ami előreláthatóan még hónapokig húzódni fog, a KKV-szektort sújtja leginkább.
Már az is nagy szó, ha a Facebook anyagi támogatása csak néhány kisvállalkozás folyamatos fenntartását lehetővé teszi.