Ugyanakkor a modellezés arra utal, hogy az üzleti vállalkozások talpra állnak az év második felére.
Az eMarketer állításai szerint – a hirdetésekre fordított kiadások várhatóan továbbra is növekedni fognak világszerte az előző évhez képest – de növekedési előrejelzései közel 3%-kal csökkentek. A globális hirdetésekre fordított kiadások 7%-kal, azaz 691,7 milliárd dollárra növekednek 2020-ban az előző évhez képest, szemben a korábbi, 7,4%-kos növekedési becslésekkel, amelyek 712,02 milliárd dollárral számoltak.
A csütörtökön megjelent, frissített előrejelzések tartalmazzák a digitális, szakmai címjegyzékben megjelenő, valamint nyomtatott, ún. „out-of-home”, televíziós és rádiós hirdetéseket egyaránt.

Megjegyzés: a fenti előrejelzés tartalmaz digitális (PC/laptop, mobiltelefon és egyéb internethez kapcsolható készülékek), szakmai címjegyzék, magazinos, napilap, ún. „out-of-home”, televíziós és rádiós hirdetéseket.
Amiért ez nekünk fontos
A járvány kitörése során megváltozott fogyasztói és B2B viselkedés arra készteti az összes ágazat marketing szakembereit, hogy újraértékeljék rövid távú hirdetési kiadásaikat és azok allokációját. Az elemzők és a kutatócégek legfrissebb becslései azzal számolnak, hogy az év második felére felgyorsulnak az események. Az eMarketer becslései arra támaszkodnak, amit Kína hirdetési piacán láttak, ahol a vírust először fedezték fel 2019 decemberének végén.
A frissített modellezés feltételezi, hogy a vírus az elkövetkező hónapokban visszaszorul, és 2020 második felében teret ad egy újabb fellendülésnek, így a reklámköltségek nagy része épp az ünnepi időszak körül fog realizálódni.
A hónap elején a WARC előrejelzése szerint a globális médiapiaci költségek ebben az évben 7,1% növekednek, azon számítások mellett, hogy az érintett cégek a média költségvetésük elköltését az év második felére halasztják el. Ez a modell feltételezi, hogy az év második felében fokozódik a reklámipar versenye, amely emelni fogja majd a médiapiac árait, mivel a vállalatok célja az elveszett üzlet kompenzálása lesz.
A KKV-k talpra állását pont ezen előrejelzés alakulása fogja meghatározni. „Az Alphabet, a Facebook és az Amazon profitálhat rövid távú marketing céljaik eléréséből a válság időszakában, ám jelentős jövedelmük a kis- és középvállalkozásokra támaszkodik. Épp ezek a cégek a legsebezhetőbbek egy éles gazdasági visszaesés bekövetkeztével” – állítja a WARC.
Az Amazon hirdetési üzletágának bevétele, amely az elmúlt évben 14 milliárd dollárra rúgott, valószínűleg meg fog csappanni az elkövetkező négy hétben, mivel visszaszorítja a nem alapvető tételeknek a raktározását. Az elemzők szerint a Google a koronavírus kitörése miatt eleshet az utazási hirdetésekből származó 4 milliárd dolláros bevételétől az év első felében. Az utazásra, kiskereskedelmre, fogyasztói- és csomagolt termékekre, valamint szórakoztatásra fordított alacsonyabb kiadások szintén befolyásolják a Facebook hirdetési bevételeit. Az elemzők szerint az ezen ágazatokból származó bevételek a Facebook összbevételének a 30-45%-át teszik ki.
További hírek
- Az eMarketer több mint 6%-kal csökkentette a kínai hirdetési kiadásainak előrejelzését, amely az Egyesült Államok utáni második legnagyobb hirdetési piac.
- A cég arra számít, hogy Kínában a hirdetésekre fordított teljes kiadás ebben az évben 8,4%-kal fog növekedni a korábbi 10,5%-os becsléshez képest.
- Kínában a digitális hirdetésekre fordított kiadások az előrejelzések szerint 2020-ban elérik a 81,06 milliárd dollárt, a korábbi 86,30 milliárd dolláros becsléshez viszonyítva.