SocialComet
  • Facebook
  • Social Media
  • Online Marketing
  • Tartalommarketing
SocialComet

Koronavírus: Az eMarketer előrejelzése szerint csökkenni fognak a hirdetésekre fordított kiadások

SocialComet
március 31.
kategória: Online Marketing
3 perc
0
Csökken a kiadások előrejelzése a koronavírus miatt
412
Megtekintés
Share on FacebookShare on TwitterElküldöm üzenetben

Ugyanakkor a modellezés arra utal, hogy az üzleti vállalkozások talpra állnak az év második felére.

Az eMarketer állításai szerint – a hirdetésekre fordított kiadások várhatóan továbbra is növekedni fognak világszerte az előző évhez képest – de növekedési előrejelzései közel 3%-kal csökkentek. A globális hirdetésekre fordított kiadások 7%-kal, azaz 691,7 milliárd dollárra növekednek 2020-ban az előző évhez képest, szemben a korábbi, 7,4%-kos növekedési becslésekkel, amelyek 712,02 milliárd dollárral számoltak.

A csütörtökön megjelent, frissített előrejelzések tartalmazzák a digitális, szakmai címjegyzékben megjelenő, valamint nyomtatott, ún. „out-of-home”, televíziós és rádiós hirdetéseket egyaránt.

eMarketer előrejelzései globális hirdetési kiadásokat illetően
Ábra 1: Hogyan változott meg a globális médiapiaci reklámkiadások előrejelzése? (forrás: eMarketer, 2020. március)

Megjegyzés: a fenti előrejelzés tartalmaz digitális (PC/laptop, mobiltelefon és egyéb internethez kapcsolható készülékek), szakmai címjegyzék, magazinos, napilap, ún. „out-of-home”, televíziós és rádiós hirdetéseket.

Amiért ez nekünk fontos

A járvány kitörése során megváltozott fogyasztói és B2B viselkedés arra készteti az összes ágazat marketing szakembereit, hogy újraértékeljék rövid távú hirdetési kiadásaikat és azok allokációját. Az elemzők és a kutatócégek legfrissebb becslései azzal számolnak, hogy az év második felére felgyorsulnak az események. Az eMarketer becslései arra támaszkodnak, amit Kína hirdetési piacán láttak, ahol a vírust először fedezték fel 2019 decemberének végén.

A frissített modellezés feltételezi, hogy a vírus az elkövetkező hónapokban visszaszorul, és 2020 második felében teret ad egy újabb fellendülésnek, így a reklámköltségek nagy része épp az ünnepi időszak körül fog realizálódni.

A hónap elején a WARC előrejelzése szerint a globális médiapiaci költségek ebben az évben 7,1% növekednek, azon számítások mellett, hogy az érintett cégek a média költségvetésük elköltését az év második felére halasztják el. Ez a modell feltételezi, hogy az év második felében fokozódik a reklámipar versenye, amely emelni fogja majd a médiapiac árait, mivel a vállalatok célja az elveszett üzlet kompenzálása lesz.

A KKV-k talpra állását pont ezen előrejelzés alakulása fogja meghatározni. „Az Alphabet, a Facebook és az Amazon profitálhat rövid távú marketing céljaik eléréséből a válság időszakában, ám jelentős jövedelmük a kis- és középvállalkozásokra támaszkodik. Épp ezek a cégek a legsebezhetőbbek egy éles gazdasági visszaesés bekövetkeztével” – állítja a WARC.

Az Amazon hirdetési üzletágának bevétele, amely az elmúlt évben 14 milliárd dollárra rúgott, valószínűleg meg fog csappanni az elkövetkező négy hétben, mivel visszaszorítja a nem alapvető tételeknek a raktározását. Az elemzők szerint a Google a koronavírus kitörése miatt eleshet az utazási hirdetésekből származó 4 milliárd dolláros bevételétől az év első felében. Az utazásra, kiskereskedelmre, fogyasztói- és csomagolt termékekre, valamint szórakoztatásra fordított alacsonyabb kiadások szintén befolyásolják a Facebook hirdetési bevételeit. Az elemzők szerint az ezen ágazatokból származó bevételek a Facebook összbevételének a 30-45%-át teszik ki.

További hírek

  • Az eMarketer több mint 6%-kal csökkentette a kínai hirdetési kiadásainak előrejelzését, amely az Egyesült Államok utáni második legnagyobb hirdetési piac.
  • A cég arra számít, hogy Kínában a hirdetésekre fordított teljes kiadás ebben az évben 8,4%-kal fog növekedni a korábbi 10,5%-os becsléshez képest.
  • Kínában a digitális hirdetésekre fordított kiadások az előrejelzések szerint 2020-ban elérik a 81,06 milliárd dollárt, a korábbi 86,30 milliárd dolláros becsléshez viszonyítva.
Előző

Így befolyásolja a koronavírus a keresési forgalmat, valamint így reagálhatsz erre, mint SEO-s

Következő

13 SEO módszer a koronavírus elleni küzdelemhez – így marketingezz hatékonyan

Ez is érdekelhet

Check list online marketing
Online Marketing

Koronavírus ellenőrző lista vállalkozóknak: így kezeld online jelenlétedet és tartsd naprakészen ügyfeleidet a válság idején

SEO módszerek a koronavírus ellen
Online Marketing

13 SEO módszer a koronavírus elleni küzdelemhez – így marketingezz hatékonyan

Keresési adatok a koronavírus idején
Online Marketing

Így befolyásolja a koronavírus a keresési forgalmat, valamint így reagálhatsz erre, mint SEO-s

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kategóriák

  • Facebook
  • Online Marketing
  • Social Media
  • Tartalommarketing
  • Twitter

Legutóbbi bejegyzések

  • Amerikai elnökválasztás és a közösségi médiában terjedő álhírek
  • A Twitter előnyben részesíti azon COVID-19 témájú tweeteket, melyek ellenőrzött fiókoktól származnak
  • A Facebook 100 millió dolláros támogatási programot hoz létre a COVID-19 negatív gazdasági hatásaival szembesülő kisvállalkozások számára
  • Koronavírus ellenőrző lista vállalkozóknak: így kezeld online jelenlétedet és tartsd naprakészen ügyfeleidet a válság idején
  • 13 SEO módszer a koronavírus elleni küzdelemhez – így marketingezz hatékonyan
  • Főoldal
  • Impresszum

© 2020 SOCIALCOMET

No Result
View All Result
  • Főoldal
  • Impresszum

© 2020 SOCIALCOMET

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.