A koronavírus világjárvány hatására, minden megváltozott. Sajnos az fertőzött betegek egészségügyi állapotán kívül a gazdaságot is nagymértékben megnyomja. A koronavírus járvány terjedése különbözőképpen hat az egyes gazdasági szektorokra: akadnak győztesek és vesztesek egyaránt. Bármilyen boltról, szolgáltatásról vagy intézményről is beszélünk, az emberek többsége szeretne minél több információhoz jutni, ami a nyitvatartást, biztonságot, kínálatot és körülményeket illeti. Ezért fontos fenntartani az online kommunikációt a célközönséggel, amelynek lehetőségeit a továbbiakban részletezzük.
Használd a helyi üzleti profiljaidat, a weboldaladat és a Schema markup-ot, hogy a legfrissebb információkkal szolgálj látogatóidnak.
1. Helyi vállalkozások listája
A helyi vállalkozások esetében a látogatók nem a cég weboldalával találkoznak először, hanem a céglistás adatbázissal. Ezért feltétlenül frissítsd vállalkozásod adatait a Google My Business-en belül: add meg, hogy miként változott meg az üzleti tevékenységed ebben az időszakban.
Dan Leibson, a „Local SEO Guide” alelnöke így nyilatkozott a Search Engine Land-nek:
“A vállalkozásoknak frissíteniük kell nyitvatartásukat a kulcsfontosságú cégprofiljaikon (például a GMB [Google My Business] és a Yelp), valamint tájékoztatniuk kell ügyfeleiket azokról az intézkedésekről, amelyeket a koronavírus ellen tesznek, a GMB profiljukban lévő hozzászólásokon vagy leírásokon keresztül is.”.
Így tehát figyelj arra, hogy frissítve legyenek vállalkozásod adatai a Google My Business, a Bing Places vagy egyéb fiókokon belül, mint például a Yelp és a TripAdvisor. Persze ne feledkezz meg közösségi média pofiljaidról sem, mint például a Facebook.
Tudasd a látogatókkal, hogy milyen intézkedéseket hajtasz végre saját vállalkozásodon belül: hogyan biztosítod a higiéniai standardokat, a munkavállalók és vásárlók/vendégek egészségét, stb.
Frissítsd a nyitvatartási időt és az esetleges átmeneti zárvatartást. A Google bevezette az AI asszisztensét, a Duplex alkalmazást, hogy megerősítse a nyitvatartási időt, annak érdekében, hogy azok pontosak legyenek a Google Térképen és a Keresésben egyaránt. Nem kell azonban megvárnod, hogy a Google kapcsolatba lépjen veled: manuálisan is frissítheted a nyitvatartási időt, vagy akár ideiglenesen bezártként is feltüntetheted vállalkozásodat/üzletedet a Google My Business fiókon belül.
Hozz létre helyi hozzászólásokat. A GMB-listán belüli tulajdonosok és kezelők létrehozhatnak Google-hozzászólásokat, hogy tájékoztassák az ügyfeleket üzleti vállalkozásuk állapotáról. Ezek a bejegyzések megjelenhetnek a Keresőben és a Térképben egyaránt, és hét napig elérhetőek. A rendszeres frissítés növeli az ügyfelek bizalmát abban a tekintetben, hogy a látott információk továbbra is relevánsak.
2. Vállalkozásod weboldala
GYIK oldalak – Számos vállalkozásnak, és különösen a KKV-knak, mint például az éttermeknek, általános kérdésekre kell válaszolniuk azzal kapcsolatban, hogy hogyan alkalmazkodnak a COVID-19 (koronavírus) hatására bevezetett korlátozásokhoz.
A GYIK egy tökéletes rész arra, hogy részletezd a termékeiddel, szolgáltatásaiddal és üzemeltetéseddel kapcsolatos intézkedéseidet: milyen módon változott a munkafolyamat, hogyan tartjátok be a biztonsági irányelveket, milyen interakcióba léptek a vásárlókkal, van-e készpénzfizetési lehetőség? Bármilyen változás is kerüljön napirendre: értesítsd erről látogatóidat.
Dedikált oldalak a koronavírussal (COVID-19) kapcsolatosan – Amennyiben a koronavírus járvány jelentős mértékben kihat vállalkozásodra, esetleg be is kell zárnod ideiglenesen, próbálj meg nem eltűnni látogatóid és célközönséged szeme elől, hanem a lehető legrészletesebben informálni őket a kialakult helyzetről. Magyarázd el nekik, miként igyekszel alkalmazkodni az adott helyzethez. Tartsd őket naprakészen, akár interakcióba is léphetsz velük.
3. Strukturált adatok és termékcsatornák
Termék elérhetőség. Webáruház tulajdonosként ügyelj arra, hogy az áruk rendelkezésre állása mindig a lehető legjobban közelítsen a valósághoz, ahogyan a fogyasztói kereslet is változik. Ez magában foglalja a schema markup-ot (product schema) a termékoldalakon és a termékcsatornákban.
Az „ItemAvailability” (termék elérhetőség) strukturált adattípus azt jelzi, hogy egy termék „InStock” (raktáron), „OutofStock” (elfogyott), „Discontinued” (már nem áll rendelkezésre), „LimitedAvailability”, azaz korlátozott hozzáférhetőséggel rendelkezik, vagy csak „InStoreOnly”, azaz csak a boltban kapható illetve „OnlineOnly”, vagyis csak online rendelés útján érhető el.
Strukturált adatokkal megkönnyíted a keresők dolgát és előnyre tudsz szert tenni a SERP-b (=Search Engine Result Page).
Esemény állapota – Ha egy esemény szervezője vagy, beállíthatod az ún. „eventStatus” markup funkciót „EventCancelled” (esemény lemondva) vagy „EventPostponed” (Esemény elhalasztva) állapotra. A Google azt tanácsolja, hogy minden szervező tartsa fenn az eredeti kezdési dátumot az új dátum megerősítéséig. Az átütemezés után frissíthető a kezdő dátum és a befejező dátum, valamint megjelölhetjük az „eventStatus” mezőt „eventRescheduled” (esemény átütemezve) állapotra.
Most van lehetőség virtuális eseményekre. Ha az eseményed „in-person” státuszról „online”-ra módosult, használd a „VirtualLocation” (virtuális hely) helytípust, és állítsd az „eventAttendanceMode” állapotot „OnlineEventAttendanceMode” állapotra.
Különleges bejelentések. A „SpecialAnnouncement” a COVID-19 (koronavírus) világjárvány került kialakításra az olyan szervezetek számára, mint az iskolák, az egészségügyi szolgáltatók, a gyógyszertárak, a rendőrség, az önkormányzatok és a közösségi csoportok. Ez a strukturált adat lehetővé teszi, hogy egy adott helyzettel kapcsolatban, mint a koronavírus járvány, információkat emeljünk ki (pl.: „A járvány miatt két hétig bezár az iskola”).
Összefoglalva
A koronavírus járvány sok kérdőjelet hagy az emberekben, többek között ügyfeleidben is. Ezért is fontos, hogy látható maradj és fenntartsd a kapcsolatot célközönségeddel. Írj arról, hogy milyen intézkedéseket vezet be vállalkozásod a koronavírus adta helyzet kezelése érdekében és arról is, hogy milyen változásokon megy keresztül céged.
Használd ki a Google és schema markup adta lehetőségeket, hiszen így lépéselőnyre tehetsz szert versenytársaiddal szemben.